Cât costă şi care sunt secretele imaginii lui James Bond
James Bond este unul dintre cele mai iconice personaje de film din modernitate. Ceea ce îl face unic este suma imaginii impecabile pe care o etalează în orice context: fie că seduce o femeie superbă, se luptă cu proscriși sau dezarmează focoase nucleare, 007 este calm, ferm și de neoprit.
Dar oare ce contribuie la această imagine? Să fie trăsăturile actorului? Frumusețea femeilor din viața lui? Faptul că ucide cu sânge rece? Stilul vestimentar impecabil? El consideră că “stilul conferă încredere și confort aspectului”, iar simțul său estetic, încununat în permanență de ținute elegante și potrivite ocaziei, l-a făcut faimos în rândul publicului feminin și l-a transformat într-un etalon masculin. Însă look-ul Bond e ușor de explicat, compus din câteva elemente-cheie, pe care le poți asorta și tu la un pahar de Martini, ”shaken, not stirred”.
Întrucât Bond este atât de faimos, urmărit de atât de multi spectatori, marile branduri se aliniază pentru a susține imaginea lui Bond și desigur, vor să capitalize din expunerea și notorietatea super-spionului.
1. Smoking-ul
Cocktail-urile, jocurile de poker, misiunile secrete și întreaga personalitate și atitudine ale lui 007 sunt întruchipate în acest costum iconic.
În Casino Royale aflăm că doar costumele „tailored”, te fac „sa arăți ca un bărbat care aparține la acea masă”. Smoking-ul este Brioni, iar o variantă entry level pornește de la 8500 EUR făcut pe comandă, la Roma.
Smoking-ul pe care Daniel Craig îl va purta în No Time To Die este un Tom Ford. Acesta poate fi achiziționat online de la Tom Ford pentru doar 6000 USD. Dacă dorești varianta made-to-measure, va trebui să vizitezi Londra, la cel mai apropiat showroom Tom Ford, adăugând complicațiile logistice și timpul:
- Întâlnirea pentru măsuratori și personalizări
- Prima probă
- Proba finală (presupunând că totul decurge fără de cusur)
Dacă îți place Smokingul Tom Ford din No Time To Die, te va interesa să știi că acesta este produs integral din țesătura de mătase, cu rever șal, îmbrăcat în satin, de o lățime napoletană, produs made-to-measure pentru Bond și evaluat la 9.000 lire.
2. Costumul de zi
Fie că e la Londra, la sediul MI6 sau pe teren, Bond este mereu îmbrăcat în costume la 2 sau la 3 piese. Această imagine a sa este perpetuă, chiar și în afara rigorilor britanice. În deșertul din Spectre 007 este îmbrăcat într-un costum adaptat temperaturii exterioare, manufacturat din țesături ușoare, de vară, având în compoziție in, lână superfină cu efect sunreflecting și mătase. Acesta este asortat cu o cravata slim, potrivită unui look casual. Un costum de zi similar se va regăsi în No Time To Die, produs din reiat fin în culoarea nisipului.
Din look-ul Bond nu lipsește cămașa, iar din majoritatea ținutelor sale nu lipsește sacoul, pe care îl poartă ca pe un blazon de eleganță și demnitate britanică, fie că se luptă pentru suvraviețuire, este pe motocicletă sau escaladează clădiri. Pentru bărbatul pedant și încrezător costumul este o extensie, o normalitate, nu o povară a constrângerii sociale.
Dar de ce poartă Bond costum și investeste în imaginea sa? Mark Zuckerberg poartă tricou și este un miliardar. De ce ar mai avea nevoie un super-spion adulat de femei și invidiat de bărbați să poarte costum?
3. Ceasul
Este cea mai valoroasă bijuterie pe care o poate purta un bărbat, iar James Bond nu se lasă mai prejos. Cu un design conceput special pentru Spectre, Omega Seamaster 300 este de-a dreptul exploziv.
Omega a creat și o variantă comercială, în ediție limitată a ceasului, al cărui preț este 8000 de euro. Un model de retail este aprox. 6000 de euro, însă dacă “similar” nu te mulțumește, fii pregătit să plătești extra doar pentru a avea exact modelul etalat în No Time To Die, fără caracteristicile explozibile din film. Pentru a înțelege mai bine alegerile lui Bond, ne amintim că Omega a creat și Moonwatch, ceasul care a ajuns pe Lună.
4. Ochelarii
De-a lungul anilor, brandurile Tom Ford și James Bond s-au alăturat armonios, unul dintre elementele ce au atras cel mai mult atenția publicului fiind ochelarii de soare Snowdon. Deși forma lor clasică a fost creată încă din 1952 de către Bausch & Lomb, aceștia au devenit populari după ce au fost purtați de spionul englez, iar acum pot fi achiziționați cu 500 de euro.
5. Mașina
Mașina lui Bond a fost, este și va fi Aston Martin. Chiar dacă din rațiuni comerciale și de sponsorship în film și-au făcut loc și branduri ca Bentley sau BMW, iconicul stil 007 se întrepătrunde doar cu suita Aston Martin. Plecând de la DB5 din 1964, ajungem în 2015 la DB 10, ca spre finalul filmului Bond să își reafirme dragostea pentru prima sa mașină, respectiv un Aston Martin DB5, pe care Q l-a reconstruit de la zero. Ca lucrurile din viața lui 007, și mașina este produsă pe comandă.
Modelul DB10 condus de Bond s-a vândut pentru 3.5 mil USD, iar DB5-ul original din 1964, pentru 4.6 mil USD.
Inspirați de dorinta lui Bond de a avea totul bespoke cei de la Aston Martin au lansat one-77, produs în ediție limitată de 77 de piese, fiecare pe comandă pentru un domn dispus să plătească 1.87 mil USD.
6. Concluzia
Bond vine de pe tărâmul ficțiunii. Ne uitam la el aspirațional, cum ne uităm și la magnații din business, dar oare de cine ne place mai mult? De Zuckerberg în tricou sau de Bond mereu la 4 ace? Zuckerberg și Jobs ne-au făcut să ne întrebăm, oare mai este nevoie de costum în ziua de astăzi?
Mai este costumul o uniformă? Sau întocmai pentru ca T-shirt-ul a devenit uniforma, poate fi costumul un mijloc de a ieși în evidență? Este oare de domeniul ficțiunii că unul dintre cele mai prestigioase personaje cinematografice arată impecabil în orice situație și este mereu îmbrăcat la patru ace?
Într-o lume în care majoritatea aspiră la stilul relaxat și succesul lui Mark Zuckerberg, fără să știe că negocierile decisive se fac tot în costum, tu poți alege să te diferențiezi prin atitudine, carismă și... o ținută impecabilă.
Te inspiră abordarea bărbaților care se impun prin imaginea pe care o afișează și prin atitudine?